Innehåll
Såhär handlar du
Beställningar
Betalningsvillkor
Frakt & leverans
Retur & Reklamation

Såhär handlar du

[1] När du har hittat en produkt som du vill köpa klickar du på ”Lägg i varukorg”. Du kan sedan klicka dig vidare och fortsätta fylla din varukorg med fler produkter innan du går till kassan.

[2] För att se vilka produkter du har i din varukorg klickar du helt enkelt på ”Varukorg” uppe till höger i menyn, eller ”hovrar” med musen ovanför det totala priset längst till höger i sidhuvudet.

[3] Du kan i varukorgen ändra antal eller ta bort tidigare tillagda produkter. När du är klar med dina ändringar klickar du på ”Uppdatera Varukorg”

[4] När du är nöjd och vill gå vidare klickar du på ”Fortsätt till kassan”

[5] I kassan fyller du i din leveransadress, väljer betalningsalternativ och klickar sedan på ”Skicka order”.

 

Beställningar
Alla beställningar tas emot via den här webbshoppen och du är alltid välkommen att kontakta kundtjänst om du har några frågor runt din beställning.

 

Betalningsvillkor
Allt som har att göra med betalning sköts via våra externa betalningspartners, där all hantering kring detta sker. För att känna dig extra trygg samarbetar vi endast med kända och stora partners så som Payson, Swish och Paypal. Om du väljer kortbetalning via någon av våra partners vidarebefordras du till deras tjänst för ändamålet.

Betalning via faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Kreditupplysning
Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden – den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos butiken.

Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr
uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Läs mer om allmänna villkoren på:
http://www.sveawebpay.se/kontovillkor

 

Frakt & Leverans

Vi skickar alla beställningar inom 1-2 arbetsdagar efter din beställning. Om varan är slut i lager kan leveransen dock något längre tid. Alla paket skickas med posten och du får en avi i brevlådan eller via sms, när du kan gå till närmaste ombud och lösa ut ditt paket.

När du handlar av oss betalar du 39 kronor inklusive moms för frakten, om du inte når upp i det fraktfria beloppet (500 kr). Inga övriga avgifter tillkommer utöver de som står i kassan när du genomför ditt köp.

Vid frakt till utlandet debiteras den momssats som gäller i det aktuella landet. Nuvarande länder vi levererar till är (Sverige): Danmark, Norge, Finland, Island och Grönland.

 

Retur & Reklamation

Vid en reklamation tillämpar vi konsumentköplagen och distanshandelslagen 2005:59.

Du har full retur- och bytesrätt inom 14-dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt den och att den returneras i oskadat skick och i obruten förpackning.

Vid retur eller byte av varar betalar du själv för returfraktkostnaden. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av en skadad vara, eller om vi expedierat dig fel vara – så återbetalar vi returfrakten samt det du lagt ut för varan.

OBS! Vi återbetalar EJ den ursprungliga fraktkostnaden.

Såhär utnyttjar du ångerrätten

Om du vill returnera en vara:
1. Kontakta oss via telefon eller e-post. Vänligen skriv ditt kundnummer och ditt ordernummer när du mejlar oss.

2. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret. Du betalar returfrakten.
3. När vi fått in och godkänt returen betalar vi tillbaka pengarna på ditt bankkonto som du angivit i bifogat returformulär.

Om du vill  byta en vara:
1. Kontakta oss via telefon eller e-post så vi snabbt kan reservera den nya varan åt dig. Om du inte gör det kan varan du vill ha ta slut i lager innan vi hinner registrera bytet. Vänligen skriv ditt kundnummer och ditt ordernummer när du mejlar oss.
2. När du fått svar från oss fyller du i returformuläret vi skickar till dig.
3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret. Du betalar returfrakten.
4. När vi fått in och godkänt returen skickar vi ut en ny vara till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden och om den är billigare återbetalar vi mellanskillnaden till det kontonummer du angivit på retursedeln.

Om du vill reklamera en vara:
1. Kontakta oss via telefon eller e-post så snart du upptäckt felet. Vänligen skriv ditt kundnummer och ditt ordernummer när du mejlar oss.
2. När du fått svar från oss fyller du i returformuläret vi skickar till dig.
3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret. Bifoga även ett kvitto på returfrakten så återbetalar vi dig till det kontonummer du angivet på retursedeln.
4. När vi fått in varan och godkänt reklamationen gör vi en återbetalning för det du lagt ut för varan. Vara noga med att fylla i ditt kontonummer på retursedeln. Pengarna återbetalas normalt sett inom några veckor.

Vid byte eller retur står du för transportrisken.